Ingen bättring här inte!

Nä, jag kan helt enkelt inte skriva oftare här 😛 Är ju så mycket på FB så de flesta vet ju vad vi pysslar med här hemma ändå så då känns ju bloggen liiiiite överflödig!

Men nu de sista veckorna har jag och Uzka tränat mycket på att gå nere i stan, hon behöver verkligen lära sig detta och framför allt hundmöten som hon är ganska dålig på. Men vi gör framsteg hela tiden, inte så snabba men de går åt rätt håll…

Men samtidigt får jag väldigt bra stöttning av mina vänner 😀  Men jag är ju så sugen på att tävla, träna för tävling och se resultaten men det lär ju dröja eftersom vi har så mycket grunder att jobba med. Det allra viktigaste för mig nu är ju att Uzka ska kunna följa med och vara med oss i det vi gör som familj utan att hon ska känna sig utanför eller att hon inte ska kunna uppföra sig, hon ska veta vad som krävs av henne och jag måste kunna vara tydlig med att tala om för henne vad jag vill.

Så vi får se vad detta året blir i tälvingsväg, förmodligen inget alls 😛

Annars händer de inte så mycket mer här hemma 😀 Vi väntar på att Quiss ska löpa… Hemska kattskrälle 😛

Det här inlägget postades i Uncategorized. Bokmärk permalänken.

En kommentar till Ingen bättring här inte!

  1. Harriet skriver:

    Vi skulle nog också behöva åka ner på stan och möta både folk och fä. Det suger minsann i tävlingstarmen här med men vi har ju unga fina hundar så vår tid kommer och då gäller det för andra att se upp. 😀
    Kunde inte Uzka smitta Quiss med sitt löp. Sen gäller det ju att hon släpper till med den lilla bitchen. 😉

Kommentera

