Hundträning!

Ikväll blev det äntligen lite hundträning 😀 Känner mig dock inte helt ok i magen och att det släpper snart…

Men åter till kvällens träning, för det första är unghundar väldigt mysko… För våran träning går framåt när det gäller lydnaden men när det gäller det vardagliga så som att möta bilar och hundar har vi backat otroligt i träningen. Ena dagen går det kanon och framsteg görs och andra dagen välter hon mig eller något annat i sin omgivning och stället till det…

Idag så börjar vi med promenad och Steina drar iväg på drevskall, Uzka kommer när jag ropar *bra!* Vi går tillbaka för att träna inne i stallet, vi bestämmer oss för att börja med Uzka. Jag öppnar dörren och så försvinner Uzka i ett nafs! Utan våran vetskap så är det en höna i stallet?!?!?! In fort som attan för att se Uzka stå och försöka äta höna… INTE BRA!!!!! Skriker åt henne och släppa! Och hon släppte!?! Det var ju förvisso bra, hur det går med hönan återstår att se imorgon…

Fortsatte med träningen och vi tränade sitt, ligg, stadga, fotingångar, starter, apportering, leta pinne och till sist lite lek och hur man uppför sig! Allt gick väldigt bra 😛

Men som avslutning lyckades hon slita sig å dra in i hönshuset! Inte bra!!! Men jag var så nära henne och hon hade koppel så jag jagade efter och hojtade på henne och lyckades faktiskt bryta henne! Trots galna hönor och en arg tupp… Tog nog 15 min innan de var lugnt inne bland hönorna sen…

En uppfriskande träning måste jag väl ändå säga 😛

Uzka

Det här inlägget postades i Uncategorized. Bokmärk permalänken.

En kommentar till Hundträning!

  1. Harriet skriver:

    Aj aj aj inte bra alls om hon får smak för det. Då lär hon bli en fågelhund.
    kul att det går framåt med lydnadslydnaden ändå. 😀
    Vardagslydnaden kommer den med. 🙂

Kommentera

